Консультація для педагогів

2018-01-23

/Files/images/2017/IMG_5466.JPG

Практичний психолог Органова Т.В. провела консультацію для педагогів на тему "Вид іграшок та вплив на психічний розвиток дитини "

Вивчення досвіду організації ігрової діяльності дітей в умовах суспільного виховання і в сім'ї показує, що підхід до створення і відбору іграшок повинен враховувати вікові закономірності розвитку ігрової діяльності дітей. Спостерігаючи за грою дітей, можна попутно ознайомитися і з дитячою оцінкою іграшок.Сучасні ігри і іграшки частіше є антіігрушкі, вони орієнтують дітей не на позитивні цінності культури і духовні зразки, а насаджують прагнення до зла, насильства, розбещеності, користолюбства. Тому необхідно ретельно ставиться до відбору сучасних іграшок, якими завалені всі наші магазини.Гарнаіграшка має великий вплив на розвиток пізнавальних процесів. Маніпулюючи з предметами, дитина пізнає властивості предмета, мислить. У рольовій грі дитина уявляє ту чи іншу ситуацію, наслідує дорослим, мультиплікаційним героям. При грі активізуються всіпізнавальні процеси: уява,увага, пам'ять, мислення. Навіть просте розкидання іграшок є дослідницьким дією дитини. Іграшки повинні підбиратисявідповіднодо віку дітей. Граючи, наприклад, різними пірамідками в молодшому дошкільному віці, дитині 5-7 років краще підбирати технічні іграшки, де він буде не просто маніпулювати з предметами, а усвідомлено будувати, шити, варити і т.д.Іграшки роблять також великий вплив на особистісний розвиток дитини. Вони є певним інструментом для розвитку багатьох здібностей дитини. Дорослі повинні звертати увагу наперевагидитиною тієї або іншої гри чи іграшки, що допоможе надалі розвинути у дитини багато здібності. Іграшки мають величезний вплив на емоційно-моральну сферу дитини. Головне знати чітко відмінність між так званими корисними і шкідливими іграшками. Корисна іграшка вчить добру і красі, розуміння, співпереживання, співрадість. Головною іграшкою, що впливає на емоційно-моральну сферу є лялька. Вона є другом, партнером, слугою і т.д. Граючи з лялькою дитині легше проявити своїемоції і почуття, він не боїться відкритися. Також іграшки впливають на полоролевое відмінність між хлопчиками та дівчатками. Вже в дошкільному віці можна побачити які іграшки та ігри воліють хлопчики, а які дівчинки, що є першою ознакою ототожнення дитиною себе з конкретним підлогою.Таким чином, іграшка є засобом спілкування і психічного розвитку дітей дошкільного віку. Вона має великий вплив на психіку дитини. Іграшка - це не тільки предмет для забави. Вона несе в собі величезний психологічний тапедагогічнезначення. На це варто звертати пильнішу увагу як педагогам,психологам, так і батькам, адже більшу частину життя дитина проводить саме у грі.

Кiлькiсть переглядiв: 45